Nordic Walking is een intensieve manier van wandelen om je lichaam te trainen. Door het gebruik van de juiste techniek en goede Nordic Walking stokken kunnen de conditie en het uithoudingsvermogen sterk worden verbeterd. Nordic Walking zorgt ervoor dat het wandelen effectiever wordt doordat rug-, schouder-, en armspieren tijdens het wandelen intensief worden gebruikt. Tijdens Nordic Walking neemt de belasting op het hart-longsysteem toe, terwijl de ervaren zwaarte van de training niet toeneemt. Het uiteindelijke resultaat is dat een training effectiever wordt, zonder dat de belasting op de gewrichten toeneemt. Leuk om te weten is, dat je bij Nordic Walking ongeveer 90% van al de spieren in je lichaam traint.

Er wordt bij SPRINT getraind in groepen in diverse niveaus. Van beginner tot gevorderde. De trainingen vinden plaats op dinsdagochtend, dinsdagavond (gevorderden), donderdagochtend en zaterdagochtend (zie trainingstijden).

Het is belangrijk dat Nordic Walking met de juiste techniek wordt uitgevoerd. Niet alleen voorkomt dit blessures, maar bij de juist uitgevoerde techniek wordt ook een zo hoog mogelijk rendement uit de inspanningen behaald. Voordat je bij SPRINT in een groep kunt komen trainen dien je dan ook eerst een cursus basistechniek Nordic Walking te hebben gevolgd. Bij voldoende aanmeldingen organiseert SPRINT een dergelijke cursus. Ook met een elders gevolgde cursus ben je natuurlijk welkom bij SPRINT. Je volgt dan eerst een proefles om je niveau te kunnen bepalen. Ook SPRINT-leden die vanwege een blessure niet meer kunnen hardlopen, zijn altijd welkom om (na het volgen van een cursus of proefles) te komen Nordic Walken. Ook sportief wandelaars die toe zijn aan een nieuwe uitdaging zijn natuurlijk welkom.

Ben je geïnteresseerd of wil je meer informatie? Stuur dan een e-mail naar: nordicwalking@avsprint.nl